Sări la conţinut

Copiii cu TSI – primii afectați de noile măsuri propuse în educație

22 ianuarie 2019

Ministerul Educației ar vrea să modifice Legea Educației astfel încât copiii să poată fi lăsați repetenți chiar din clasa I. Măsura vrea, teoretic, să îmbunătățească calitatea învățământului, sacrificând fără drept de apel anumite categorii de copii. Dacă Legea educației s-ar modifica conform noilor propuneri ale Ministrului educației, cei mai afectați ar fi copiii cu tulburări specifice de învățare – TSI – (dislexie, discalculie, disgrafie, etc.).

Cristiana Ionescu, fondator al Asociației Edulier – singura asociație care se ocupă de terapia educațională pentru copiii cu TSI – a spus pe pagina personală de Facebook la aflarea acestei vești: „Copiii mei, unii de 11 ani, clasa a 5 a, nu citesc, nu calculează, scriu greu de mână! Ei sigur erau printre victimele care ar fi rămas repetenți în clasele 1-4. Pentru că TSI (dislexia) este un tabu, o nebuloasă, o necunoscută în școală. Și apoi vrem olimpiade și ”comper” la 6 ani și alte abureli. Eu vă spun așa- pe mine, olimpică la 8 materii, în toată viața mea, nu m-a întrebat nimeni dacă am fost la vreuna. El, fiul meu, student la Universitatea din Manchester, nu a fost în viața lui la o olimpiadă! Și atunci, să ne întrebăm, ce este educația? Care este scopul ei? Eu spun: copil autonom, independent și fericit!”

Despre acest subiect a detaliat pe larg adevărul.ro, citând-o, de asemenea, pe fondatoarea Edulier – Cristiana Ionescu: „La noi la centru, părinţii copiilor dislexici sunt, la rândul lor dislexici – unii sunt medici stomatologi, alţii sunt oameni de afaceri, arhitecţi care au repetat clasa a IX-a sau a XI-a. Ce viitor le oferim micuţilor cu TSI? Lipsa de informaţii, de programe educaţionale, de metode de terapie, de servicii dedicate lor o pedepsim cu repetenţie?”

Știrea a fost preluată si de edupedu.ro 

Centrul Edulier îi ajută pe copiii cu dificultăți de învățare – scris, citit, calculat, memorat – să își atingă potențialul în educație, prin oferirea accesului la evaluare de specialitate, învățare personalizată și servicii de suport. Dacă primesc sprijin adecvat și întelegere, copiii cu dificultăți de învățare pot trece mai ușor peste stările de descurajare și de anxietate, le crește stima de sine și reușesc cu ușurință să îndeplinească cerințele școlare.

În România însă nu există un program național de informare asupra acestei tulburări, iar în București sunt diagnosticați doar 6000 de copii din 11000 de copii estimați.

Reclame
No comments yet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: